Domov / / 5 tipov ako si vypestovať pevn...

5 tipov ako si vypestovať pevné nechty

Posledná úprava 01.02.2018

Ktoré potraviny, živiny a vitamíny vám dopomôžu k pevným nechtom? Čítajte ďalej a zistite to...

1) Získajte dostatok bielkovín

Nechty prevažne obsahujú vláknitý proteín nazývaný keratín. Ak konzumujete stravu, ktorá neobsahuje dostatok bielkovín, môže dôjsť k tomu, že nechty budú krehké a spomalí sa aj tempo rastu nechtov. Nedostatočný príjem bielkovín sa prejaví v podobe bielych pruhov na nechtoch. A taktiež absenciou tzv. „ mesiačikov“ na nechtoch. Proteín sa získava z množstva potravín živočíšneho pôvodu. Typická západná strava zvyčajne obsahuje dostatočné množstvo bielkovín a získavanie ďalších proteínov pre vaše nechty už nie je nutné. Aj napriek tomu, že nechty obsahujú hlavne bielkoviny, ich nadmerné množstvo nezabezpečí zlepšenie rastu nechtov. Môže len spôsobiť zdravotné problémy.

2) Uistite sa, že potraviny sú bohaté na vitamín C

Ďalší skvelý tip pre ľudí, ktorí sa snažia vypestovať si prirodzene pevné nechty, je konzumovať potraviny, ktoré obsahujú veľa vitamínu C. Nedostatok vitamínu C prispieva k zarastaniu nechtov a vzniku záderov. Vitamín C tiež zvyšuje vstrebávanie železa potravín. Pre zvýšenie priaznivého účinku vitamínu C sa môže kombinovať s potravinami, ktoré obsahujú vitamín E – ďalší kľúčový vitamín pre zdravé nechty. Vitamín E podporuje krvný obeh, ktorý prenáša kyslík do nechtového lôžka, čo podporuje rast nechtov. Vitamíny C a E sú účinnejšie, keď sa konzumujú spoločne.

3) Zamerajte sa na potraviny s vitamínom B

B7 (biotín) je známe, že posilňuje. Nedávno bolo preukázané, že biotín výrazne zvýšil hrúbku nechtovej dosky. Znižuje tendenciu lámania nechtov. Výskumníci dali 2,5 mg biotínu každý deň ženám, ktoré trpeli lámavosťou nechtov. Po uplynutí 6 mesiacov sa pevnosť ich nechtov zvýšila o 25%. Ďalšie vitamíny B ako je napríklad B12 (kobalanín) zvyšuje tiež zdravie nechtov. Nedostatok vitamínu B12 môže viesť k nadmernému vysúšaniu nechtov a k príliš veľkému zakriveniu nechtových koncov. Nepravidelné mesiačiky môžu byť príznakom nedostatku niektorého z vitamínov B.

4) Pridajte potraviny obsahujúce zinok

Zinok je ďalšou zásadnou zložkou dôležitou pre zdravie nechtov. Zohráva dôležitú úlohu pri syntéze proteínov, ktoré sú nevyhnutné pre rast tkaniva. Nedostatok zinku sa spája so zlým rastom nechtov. Okrem toho biele škvrny na nechtoch môžu byť spôsobené s nedostatkom zinku v strave. Zinok vyžaduje vitamín B6 pre správne vstrebávanie a nachádza sa v rôznych potravinách. Najlepšími zdrojmi sú ustrice, červené mäso, hydina. V rastlinných zdrojoch zinok nájdeme v orechoch, strukovinách a obilninách. Rastlinné zdroje nie sú tak ľahko stráviteľné pre organizmus, aj keď ovos je dobrým zdrojom zinku a telo ho ľahko spracuje.

5) Dostatok železa

Chronický nedostatok železa spôsobí, že nechty sú suché, krehké. Ak sú nechty ploché a mesiačiky nepravidelné aj to môže byť príznakom nedostatku železa. Ide o najčastejšiu formu nutričného nedostatku hlavne u žien. Nedostatok železa sa vyskytuje hlavne u žien, ktoré menštruujú a aj ženy, ktoré sú tehotné alebo práve po pôrode. Aj diaľkoví bežci a vegáni sú vystavení vysokému riziku nedostatku železa. Zabrániť tomuto nedostatku je možné konzumáciu potravín, ktoré sú bohaté na železo ako sušené ovocie, vaječné žĺtky, pečeň, chudé červené mäso, ustrice, hydina, ustrice, losos, tuniak a celozrnné výrobky.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

  • Vitamíny na nechty

    Komplex vitamínov pre zdravé nechty je potravinový doplnok, ktorý kombinuje najznámejšie vitamíny v ich najúčinnejšej forme.Výsledkom je naozaj účinný, čisto prírodný zdroj výživných látok pre Vaše nechty.

  • Biotin tabletky 10 000mcg

    • Biotín - vitamín H pre zdravú kožu, vlasy a nechty
    • Má mnoho ďalších zdravotných účinkov

    Liek na predpis? : Nie

Čítajte viac