Domov / / Žiarivá pleť a 9 spôsobov ako...

Žiarivá pleť a 9 spôsobov ako ju obnoviť a udržať si ju

Posledná úprava 03.09.2018

Ak žiarite, je to vaša nehmotná aura pohody, ktorú vlastníte a vyžarujete. Keď sa cítite skvelo zvonku i zvnútra, je žiarivá pleť podporená vašou vnútornou žiarou. Keď stres a ťažkosti každodenného života prevezmú kontrolu, vnútorná žiara aj žiarivá pleť je prvou vecou, ktorú stratíte. Aj napriek tomu, že životným výzvam a problémom sa nevyhnete, môžete zmeniť spôsob, akým im budete čeliť.

Preto zažiarte tak, ako si to zaslúžite a udržte si to aj počas ťažkého obdobia s týmito jednoduchými krokmi starostlivosti, ktoré stoja naozaj za to.

1) Investujte do výživnej starostlivosti o telo

Možno vám to príde nezmyselné, môcť si dopriať pozornú starostlivosť, keď ste najviac zaneprázdnení. Ale zintenzívniť skrášľujúce kroky vašej každodennej starostlivosti o pleť môže byť všetko, čo potrebujete k tomu, aby ste sa cítili oveľa lepšie. Dôležitosť tých pár minút rozmaznávania by ste nemali podceňovať.

Nezáleží na tom, ako veľmi ste zaneprázdnení, na rannú sprchu máte vždy čas, preto získajte tú prirodzenú každodennú žiaru investovaním do starostlivosti o telo s vanilkovou, ovsenou, marhuľovou či medovou vôňou. Takéto produkty väčšinou obsahujú prírodný (veľmi jemne mletý) ovos a výživný jogurtový koncentrát. Pomocou nich vašej pleti dodáte výživu a zanecháte ju zamatovo jemnú s vôňou vanilky, ovsu, marhule či medu – spása pre vašu pleť i zmysly.

2) Nezanedbávajte pravidelný spánok

Spánok je pre žiarivú pleť a vlastne celkové udržanie si vonkajšej i vnútornej žiary nevyhnutný. Pravidelný spánok vám zaručí, že sa vám dostane dostatok odpočinku potrebného pre obnovu vašej mysle i tela po mentálnej, emocionálnej a fyzickej námahe z celého dňa.

Nesprávne spánkové návyky dokážu okrem iného spôsobiť nevýraznosť a zmenu farby pleti z dôvodu nedostatku odpočinku a zvýšiť stres z hormonálnej nerovnováhy. Dopriať si kvalitný spánok je kľúčom k naplnenému dňu.

3) Buďte aktívni

Po dlhej dobe bez pohybu sa vaša cirkulácia krvi spomalí a začnú vás bolieť svaly. Ak môžete, nájdite si čas na cvičenie, a ak nemôžete, jednoducho sa snažte byť čo najviac aktívni, ako je to možné.

Byť aktívni môže byť tak jednoduché ako ranné prebudenie sa do dňa. Praktizovanie jednoduchého strečingu ešte v posteli vám uvoľní endorfíny do krvného obehu. Takto sa hneď ráno posilníte hormónmi šťastia.

4) Najedzte sa k šťastiu

Zdravé stravovanie je skvelý spôsob ako zažiariť tak, ako si to zaslúžite. Aj napriek tomu, že je jednoduchšie siahnuť po nezdravých potešeniach, keď je váš život hektický, zdravé stravovanie vám zaručí prísun energie, ktorú potrebujete na zvládnutie náročných dní.

Výživné jedlá ako napríklad miska ovsených vločiek na raňajky vás zasýti na dlhšiu dobu a nabudí vás energiou, pomocou ktorej budete lepšie fungovať a budete pozornejší.

5) Odpojte sa

Ak sa celý deň v práci pozeráte do monitoru alebo ste len závislí na svojom mobile, prospeje vám, ak si doprajete nejaký čas bez obrazoviek.

Neustále skrolovanie na sociálnych sieťach nám nielenže pridá k neporiadku v hlave ale taktiež modré svetlo z digitálnych obrazoviek dokáže zmiasť mozog, aby bol bdelý aj v čase, kedy potrebuje vypnúť.

Nájdite si počas dňa ten správny čas na odpojenie sa od internetu a venujte sa niečomu, čo vás upokojí ako je napríklad meditácia, čítanie kníh alebo aj spánok, ak zvyknete brázdiť internetom v noci.

6) Pite menej kofeínu

Možno vám to príde nemožné, zaobísť sa deň bez vašej prvej šálky kávy. Ale po nakopnutí, ku ktorému dôjde po ranných šálkach kávy, dochádza k rýchlemu poklesu energie.

Začnite piť alternatívy, ktoré vám zaručia udržateľnú energiu s nízkym množstvom kofeínu a sú prospešné aj vďaka veľkým zdravotným prínosom, napríklad čaj matcha.

7) Zostaňte hydratovaní

Naše telá obsahujú približne 60% vody, preto je pre žiarivú pleť a celkové vyžarovanie nevyhnutné, aby ste žiarili zvonku i zvnútra, byť neustále hydratovaní. Pre zosilnený prístup skúste okrem pitia viac vody aj hydratačné prípravky, ktoré vašu pleť udržia hydratovanú po dobu 48 hodín.

8) Doprajte si slnko

Každý živý tvor potrebuje k prežitiu slnko, nikto nie je výnimkou. Bezpečné vystavovanie sa priamym slnečným lúčom umožní telu produkovať vitamín D, ktorý zohráva dôležitú rolu v regulácii nálad.

Takže okrem toho, že je pre nás vystavovanie sa slnečným lúčom príjemné odreagovanie, krátka prechádzka vonku počas zaneprázdnených dní dokáže rovnako pomôcť obmedziť stresom spôsobené bežné choroby ako je úzkosť a depresia.

9) Pustite si niečo pre lepšiu náladu

Hudba je osvedčený zlepšovateľ nálady, ktorý dokáže zvýšiť hladiny serotonínu. Majte vždy po ruke veselú pesničku alebo playlist, ktorý vás dá dokopy, keď vám množstvo nadmerného stresu začne ohrozovať náladu. Odrazí sa to na žiarivej pleti aj na celkovom vyžarovaní.

Máte otázku týkajúcu sa tejto témy? Pýtajte sa


Zatiaľ bez hodnotenia

Podporte eOtazky lajkom

Doporučené produkty

  • Sérum na pleť - vitamín C

    Antioxidačné a zosvetľujúce sérum s vitamínom C bráni predčasnému starnutiu buniek, rozžiaruje a zosvetľuje pleť

Čítajte viac